søndag 2. november 2008

Hviler i kurven etter dagens treningsøkter med spor og styrketrening



Stod opp tidlig idag for å treffe noen folk i bruksgruppen jeg har startet i. Vi skulle gå spor idag, og Iron begynte med et fremmed spor som hadde ligget ca 45 min. Til å gå så lite spor som Iron har gjort så synes jeg han viser utrolige egenskaper. Han er meget konsentrert i sporet, og søker dypt og med stor arbeidslyst! Det er utrolig gøy å gå med han, for man ser at han elsker å jobbe.

Spor nr. 2 så ba jeg sporlegger om å legge et på ca 200 meter. Terrenget var ikke lett, for det var meget kupert, og det gikk høyt og lavt. Jeg visste kun hvor sporet startet, og jeg lot Iron få jobbe. Han kom på sporet med det samme, og søkte dypt og iherdig. Terrenget var absolutt ingen problem for han, og han fant biteskinnet sitt i enden. Da var det julekvelden:D Ettersom han tar ting så lett, skal han få litt større utfordringer utover.

Prøvde å dra litt kjetting med Iron idag oxo. Han fattet ikke helt at han skulle dra den etter seg, og stoppet bare opp når han kjente litt motstand.
Jeg satt på han båndet i tillegg og gikk ved siden av han, og da tok han det litt lettere.
Fant en bratt gressbakke hvor han fikk løpe opp(med meg som jaget ved siden av).

Spennende å se om det blir noen resultater av det etterhvert.

2 kommentarer:

  1. Hørtes ut som guttene hadde en fin dag!
    Blir spennende å se resultatene fra dekktreninga da!:D

    SvarSlett
  2. Så kult at han digger spor, og er flink da! :) Husk å være rask med å legge flere gjenstander ut i sporet, ikke bare øke lengden og kravene ellers. Jeg tabbet meg på å være for lenge på to gjenstander og endte opp med en hund som trodde sporet var ferdig etter de nevnte to..;)

    Masse lykke til videre! Følger med..;)

    SvarSlett